First week here - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Caroline - WaarBenJij.nu First week here - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Caroline - WaarBenJij.nu

First week here

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

08 Januari 2011 | Singapore, Singapore

Oke hier komt deel 2

De volgende dag heb ik eerst lekker lang uitgeslapen, en daarna een beetje boodschappen gedaan, en toen hadden we een ‘welcome party’ op school. Een beetje jammer dat op het moment dat we in de bus zaten het keihard begon te regenen. Het was wel overdekt, dus dat was wel fijn. Er was live muziek, eten, en het was wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Ook was er een soort van bingo. Er stonden eigenschappen op het kaartje, en dan moest je mensen vinden die daaraan voldeden en die moesten dat dan ondertekenen, en als je 5 op een rij had kon je een prijs winnen. Het waren dingen als: is een vegetariër, heeft gebungeejumpt, kan niet zwemmen of weet de Singaporse winnaars van de 2010 jeugd olympics…erg random dus. Daarna ben ik met mijn twee buurmeisjes, Carlijn, wat mensen uit Singapore en nog wat anderen gaan eten. Die mensen uit Singapore wisten natuurlijk wel een goede plek, dus we vertrouwden gewoon op hen. En daarna was het tijd om uit te gaan. Het was namelijk woensdag, wat betekend dat het ladies night is in Singapore. Entree en drankjes gratis voor alle dames. We hadden met alle exchange studenten afgesproken om 10 uur op de brug, en toen was het eerst tot 12 uur indrinken (want alcohol is heel duur hier). Gelukkig had ik Joanna (ik heb haar op het park-feest ontmoet, en ze is de Amerikaanse versie van mij: ze is in een Japans gastgezin geweest, drinkt niet, lust geen chocola en haat koken en schoonmaken) dus wij zijn lekker met zn tweetjes de clubs in gedoken. We waren eerst met zn 5en maar die andere 3 waren eerder naar huis gegaan. De clubs waren echt hilarisch. Je moet eerst je paspoort laten zien en dan krijg je twee geweldige onzichtbare, glow in the dark stempeltjes. We waren eerst naar Attica gegaan, dat schijnt een van de beste te zijn. Man wat was het daar druk zeg!

En er waren een paar halfnaakte mannen aan het dansen, en mensen vol aan het gooien met alcohol, waarschijnlijk omdat het ladies night was. Voor mijn dames uit middelburg, ja ze hadden wel 6-packs;). Op een gegeven moment zijn we daar weggegaan, en naar nog een andere club geweest, daar was het rustiger, dus dat was wel iets leuker. Uiteindelijk niet te laat naar huis gegaan want de volgende dag hadden we om 9 uur registration.
Ondertussen was het dus donderdag en gingen we ons inschrijven bij de school en onze visa in orde maken. Nou dat was me toch ook weer wat. Het was net zo’n bureaucratisch amerikaans gedoe met loketten en papieren die je in drievoud in moest vullen. Het ging ongeveer zo: eerst kreeg je een pakket met papieren die je moest hebben, en als je er nog eentje miste (je moest er zelf ook 5 meenemen) kon je die gelukkig nog wel uitprinten. Dit was wel handig aangezien 99% van de mensen minstens een ding niet had (ik natuurlijk ook). Dus eerst iets printen, dan een nummertje trekken en wachten tot je aan de beurt bent. Dan kan je je registreren voor school, dat waren niet heel veel documenten en dat ging best snel. Dan moest je in de rij gaan staan voor de visa. Na een lange tijd kom je dan bij de mensen die kijken of je alles hebt. Natuurlijk had niemand alles, want er moesten nog betalingen gemaakt worden, pasfotos waren natuurlijk niet goed genoeg en je moest nog een bonnetje uitprinten. Dus dan ging je in de rij om te betaling te maken (die echt 2 uur duurde), en dat bonnetje uit te printen. Nou was dat maar 1 computer speciaal voor betalen, maar ik wist waar ik het moest vinden dus ik ging terug naar rij 1 en heb het daar lekker uitgeprint, ging in ieder geval sneller. Vervolgens moest er dus nog een betaling gemaakt worden, maar dacht ik dat ik geen creditcard bij me had…erg fijn. Dus vraag ik rustig aan de eerste wildvreemde persoon die naast me zit of ik haar creditcard even kan gebruiken om te betalen (je moet toch wat he). Gelukkig was dat geen probleem en had ik het ook gewoon in cash bij me. Dan ga je een pasfoto laten maken, want blijkbaar is gewoon een Nederlandse niet goed genoeg voor ze. Daarna hoef je gelukkig niet terug in de rij (die ondertussen al 2 uur langer is geworden) om te kijken of je alles hebt, maar duik je rustig onder het touw door, ga je vooraan staan, en loop je naar het volgende station toe. Daar gaan ze alle 500 papieren nakijken en bij elkaar stoppen en vertellen ze je dat je de komende week het land niet uit mag. Daarna ga je naar station 2 (nadat je in de rij hebt gestaan natuurlijk) waar ze denken dat je een crimineel bent en je dus je duimen mag laten scannen. Zodra je daar vandaan loopt is het moeilijk te geloven dat je nu toch echt klaar bent. Maar na alle rijen mag ik de 14e mijn visa gaan ophalen (als je dit een lang verhaal vond, probeer eens 3 uur in rijen te staan)! Wij zaten samen met andere mensen van europa, Amerikanen en anderen waren de dagen daarvoor al geweest. Toen nog even wachten tot ook mijn laatste huisgenootje klaar was, en twee nieuwe mensen (twee jongens uit Zweden en Kroatië) ontmoet, en gezellig gaan lunchen. Daarna terug naar huis gegaan waar ik mijn kamer heb opgeruimd (ja was nou al weer nodig).

Daarna kwam Niklas (uit Zweden) langs en zouden we naar de ikea gaan, aangezien we nog beddengoed enzo nodig hadden…je krijgt hier alleen maar een matras namelijk. Op weg kwamen we Carlijn en Jim tegen, en toen zijn we daar met z’n vieren heen gegaan. In de Ikea waren we Carlijn en Jim al snel kwijt, maar hebben we wel weer veel anderen ontmoet (echt alle exchange studenten waren kussens aan het kopen, het was hilarisch). Uiteindelijk een hele lange tijd in de ikea doorgebracht maar het was wel heel grappig. Daarna lekker twee hotdogs naar binnengewerkt. Toen weer op weg naar huis en lekker mijn bed opgemaakt. ’s Avonds kwamen Nik en Neven (zweden en kroatie dus) nog langs en zijn we nog wat gaan doen. Uiteindelijk hebben we samen met nog 6 Amerikanen film gekeken. De helft van de kamer lag te slapen haha, ladies night was in ieder geval leuk geweest.

De volgende dag weer lang uitgeslapen, en vervolgens met Carlijn richting Chinatown gegaan. Later kwam Jim (Chinees maar studeert wel in Singapore) er ook bij, en zijn we ook nog richting little India gegaan. Toen ergens gaan eten, en daarna naar Vivo city. Daar weer ergens gegeten en toen zijn we richting Santosa island gegaan, daar hebben ze strand en is erg mooi! We zijn naar songs of the sea gegaan, dat was een lichtshow met fonteinen, en vuur en vuurwerk, was wel heel erg gaaf. Verder nog lekker rondgekeken op Santosa en over het strand gelopen. Uiteindelijk weer richting huis (rond half 11). Ik kwam net uit de metro zetten op Commonwealth toen ik Neven en Nik weer tegen kwam met nog wat andere jongens (2 mexicanen, een Zweedse en een uit Noorwegen), die vroegen of ik mee ging. Dus maar weer rechtsomkeert gemaakt en de metro weer ingestapt. De twee zweedse jongens hadden met nog wat andere mensen uit zweden afgesproken dus die gingen de andere kant op, en wij gingen op zoek naar een feestje op outram park. Dat was helaas net afgelopen, maar nog meer mensen gevonden (inmiddels we met z'n 12en) en toen zijn we naar de brug op Clarke Quay gelopen (daar was ook de ladies night en dat is echt het punt om rond te hangen, te drinken en mensen te ontmoeten). Daar ook Lina (uit america) weer tegengekomen, was ook wel heel grappig. Later ging de helft van de groep naar Zouk, maar daar had ik niet zo’n zin in aangezien dat niet heel lang meer zou zijn en dat zo’n 20 euro entree was. Uitgaan is hier trouwens belachelijk duur. Vooral alcohol…een biertje is 10 euro. En een van die gozers had een drankje van 36(!) euro gehad. Ben ik toch blij met mijn water haha.Uiteindelijk gewoon nog wat rond gelopen, de zweedse mensen opgezocht en tacos gegeten. Daarna richting huis (nog wat gegeten) en toen maar eens naar bed (na even met mams en paps geskyped te hebben).

Toen was het alweer zaterdag. Eigenlijk zouden we vandaag ook van alles gaan doen, maar ik ben lekker thuis gebleven, moest nog veel schooldingen uitzoeken enzo. En vanavond weer uit!

En dat was het wel zo’n beetje. Ik weet niet of het allemaal logisch was, maar het is ook zo veel, en het kost heel lang om het te schrijven (sorry dat het zo lang was). Het zal na de eerste paar weken minder lang worden, maar nu zijn er natuurlijk veel eerste indrukken. Dus dat was het tot nu toe, vanavond is er weer een feest, dus dat wordt vast leuk!

Heel veel liefs, en ik denk veel aan jullie en jullie koude weer;)

  • 08 Januari 2011 - 09:20

    Opa Dick En Nanny:

    Tjonge Caroline, wat een verhalen en dan ben je nog maar amper een week daar. Maar wel erg leuk allemaal, zeker omdat je zo erg veel nieuwe mensen leert kennen. We kijken uit naar je volgende verhalen.
    Groetjes vanuit Spanje.

  • 08 Januari 2011 - 12:27

    Steven:

    Één en al feest, ik het hoor het al weer. Ik ben blij dat je goed bent gesettled en dat je nu al veel leuke dingen hebt gedaan!

    Liefs, Steven

  • 08 Januari 2011 - 12:33

    Djoeke:

    Wauw Caroline, wat klinkt dat allemaal gaaf, zeg!
    Ik ga trouwens even kijken of ik jou al heb op Skype, wie weet zijn we toevallig nog eens een keer op dezelfde tijd online ;)
    Veel plezier nog deze week, wanneer beginnen je colleges eigenlijk? :)
    (O, en ik wil foto's! :D)
    Liefs,
    Djoeke

  • 09 Januari 2011 - 14:18

    Jelle:

    Meid, wat een spanning en sensatie allemaal toch weer. Als ik hoor wat je allemaal doet in zo'n korte tijd, ben je binnen een week of twee heel Singapore doorgestuiterd en mag je weer terug, niet? :P

    Geef je de comodovaranen daar nog een extra knuffel van me? ^^

    Knuffelz,
    Jelle

  • 09 Januari 2011 - 16:15

    Kirsten:

    Zo te horen is het erg gezellig en vermaak je je goed daar! Wel je deur open houden hé? :P x

  • 10 Januari 2011 - 12:12

    Caroline:

    Klinkt echt super gaaf! De mannelijke populatie is daar duidelijk hoger dan op RA! Haha, goed gedaan ;) Kijk uit naar het volgende verslag! Liefs!

  • 10 Januari 2011 - 14:33

    Cindy:

    Wat een leuke verhalen! Het zijn inderdaad veel indrukken in de eerste weken, maar dat is ook wel logisch! Ben benieuwd naar het vervolg!

    Groetjes!

  • 11 Januari 2011 - 19:06

    Sanne:

    Caroline, wat leuk om te lezen! Ik hoor je het in mijn hoofd gewoon zeggen ("hilarisch! / halfnaakte mannen / ..enz.")! Viel Spass maar dat lukt zo te horen wel. En Zweden zijn leuk! Die heb ik altijd al willen ontmoeten... Veel plezier ermee ;-) xxx

  • 12 Januari 2011 - 18:26

    Margreeth:

    Super nice Caro! Geniet ervan! Klinkt als topless Tuesday?!?!?! Geniet van alles wat je doet iig :D en ooooh maak ook heel veel foto's! Ik wil graag zien :D

  • 16 Januari 2011 - 16:00

    Tessa:

    Ah, het klinkt echt zo geweldig allemaal!! Beetje jammer van de lange rij voor je visum, haha, maar gelukkig is het wel allemaal gelukt! Heb je al veel foto's gemaakt? Veeel plezier!!! Xx

  • 25 Januari 2011 - 19:14

    Simaya:

    Hee Caroline:)! Ik wist nog dat jij naar Singapore zou gaan en via facebook vond ik de link naar je blog, zo leuk om te lezen zeg! Ik ben jaloers;) Geniet van alles, en ik ben benieuwd naar je volgende berichtje:)
    xx

  • 05 Februari 2011 - 13:24

    Monique En Ruud :

    Hoi!!! Eindelijk een berichtje van ons. Het was hier een beetje hectisch... Badkamer is nu in gebruik... En Mitchell heeft net Muna achter de rug. Ik had al eerder een berichtje geprobeerd te plaatsen, maar dat was niet helemaal gelukt. Fijn om te lezen (en te horen) dat het allemaal zo goed gaat en dat je het helemaal naar je zin hebt! Geniet ervan en vergeet af en toe niet een heel klein beetje te studeren ;-)
    Veel plezier!!!!!!
    Liefs Ruud, Monique en Mitchell

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Op exchange naar Singapore

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2011

Laatste reizen en examens

25 Maart 2011

Bali:), ouders:) en midterms :(

17 Februari 2011

Halfway?

06 Februari 2011

Happy bunny year!

06 Februari 2011

Maleisië: stalkers, jungles en superveel lol
Caroline

Weer een reis richting Azië. Voor mijn 4e semester van mijn Bachelor studie ga ik op exchange. Ik zit een halfjaar in Singapore, en op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen (en zware schoolwerk natuurlijk). Ik hoop dat je op de hoogte blijft en je aanmeld voor de mailinglijst, en natuurlijk dat je het leuk vind om te lezen. Veel liefs, Caroline

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 5652

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 14 Juni 2011

Op exchange naar Singapore

Landen bezocht: