Bali:), ouders:) en midterms :( - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Caroline - WaarBenJij.nu Bali:), ouders:) en midterms :( - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Caroline - WaarBenJij.nu

Bali:), ouders:) en midterms :(

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

25 Maart 2011 | Singapore, Singapore

Ondanks dat iedereen op RA lekker in z’n springbreak zit, is mijn recess week alweer een tijdje geleden. Ik zou die donderdagavond, gelijk na mijn les op de trein richting vliegtuig springen, waar ik met Nik had afgesproken. Na gezellig een uur in de metro te hebben gezeten (bleeh het was echt zo druk haha) kwamen we op het vliegveld, en dan zouden we naar Bali gaan vliegen! Yay!
De vlucht was prima, best wel kort (echt 2 uur ofzo) en we kwamen rond 11 uur op Bali aan. We hadden al een hotel en transport geregeld, en dat was wel fijn want om nou om 12 uur savonds dat nog te moeten doen daar hadden we niet zo veel zin in. We werden opgehaald door een of ander vreemd mannetje die ons ging waarschuwen voor zwarte magie en die zich afvroeg of we getrouwd waren. Dat kregen we trouwens heel veel, iedereen dacht dat we op honneymoon waren, want blijkbaar gaat iedereen naar Bali daarvoor haha. En blijkbaar zie ik er uit alsof ik getrouwd ben. Nou het was dus niet zo, maar we zaten wel samen op een kamer wat ze volgens mij nog vreemder vonden. Later zag ik er ineens Zweeds uit en dachten ze dat we broer en zus waren. Het eerste hotel was best wel goed, en super goedkoop. Het was ondertussen al 1 uur dus we waren kapot. Op de een of andere manier kon ik niet echt slapen dus heb uiteindelijk de hele nacht naar mijn Ipod geluisterd. De volgende dag wilden we eigenlijk al naar Gili vertrekken, maar dat kon niet meer, dus we besloten een dagje in Kuta te blijven. Eerst wat geshopt (hij, niet ik hahaha) en daarna gingen we surfen! We hadden surfles genomen en het was echt super gaaf. Ik was, natuurlijk, ongelofelijk slecht. Echt, volgens mij was ik de slechtste leerling die hij ooit had gehad. Zelfs vierjarige kindjes deden het beter! En Nik als een of andere Zweedse surfdude, ging gelijk op dat board staan. Maar uiteindelijk kon ik ook staan en “surfen”. Maar het was wel super leuk! En daarna heerlijk op het strand gelegen en gezwommen (er waren wel heftige golven zeg!). Gelukkig droeg ik tijdens het surfen een mouwloos shirt, maar Nik dus niet. En die was dus verbrand. En het was hilarisch. ’s Avonds uit eten, en we hadden een heel leuk gerecht gedeeld: iets van 20 verschillende typisch Balinese (?) gerechten. Het was niet allemaal even lekker maar wel heel interessant en grappig. ’s Avonds lekker geslapen :)
De volgende dag dan eindelijk richting onze echte locatie: Gili Trawangan. Dat is een klein eilandje vlakbij Bali. Het is een van de 3 Gili eilandjes, en er is geen gemotoriseerd vervoer daar. Alleen paard en wagen en fietsen. Maar je kon alles gewoon lopen, was super klein. Het had een heel lang wit zandstrand en was echt geweldig! Even rondgelopen en wat accomodations bekeken, en uiteindelijk hadden we een super mooie kamer gehuurd voor de eerste nacht. Echt het grootste bed ooit, heerlijk en ook een eigen zwembadje. En gelijk aan het strand. Echt zoals je je zo’n eiland voorstelt. We waren wel een beetje luxe, maar goed je bent toch op vakantie he? En om als uitzicht nou een buitenbadkamer te hebben vond ik ook niet echt ideaal. Later zijn we naar de buren gegaan, van dezelfde eigenaar, iets minder luxe, maar nog steeds een hele mooie kamer. Nadat we de spullen hadden gedumpt gelijk wat rondgelopen en naar divecenters gegaan, want Nik ging z’n brevet halen en ik wilde natuurlijk duiken. Hij bij Manta dive ingeschreven en gelijk aan de slag gegaan. Leren in zn vakantie, aah:P Ik heb lekker de hele dag op het strand gezeten, een lange strandwandeling gemaakt, bij het zwembad gehangen, boek gelezen. Echt heerlijk! ’s Middags ontmoetten we Gabriel, nog een gozer uit Zweden, en dat was ook heel leuk. Gezellig met z’n 3en uit eten en ’s avonds in het zwembad haha! De volgende dag eerst 2 meter verhuisd. Ook zou ik die dag zou gaan duiken, en ik was wel super benieuwd. Ik ging duiken met Isabel, onze diveleader en Chance, een jongen uit Amerika die echt supergezellig was. Heb de rest van de week samen met hem gedoken. Isa was ook geweldig, en was een heel gave duik. Mensen weer angst aangejaagd met mijn air consumption haha. Die avond hadden we een pubquiz van de duikclub waar we verbleven, en hadden ons bij een groepje andere mensen aangesloten en gezellige nieuwe vrienden gemaakt: Marnix,hij kwam uit Nederland! En Sarah, heb heel erg met haar gelachen. Ook hadden we een gozer in ons team die echt alle antwoorden wist. Maar vooral van hele vreemde vragen over bijvoorbeeld ondergoed. Ja dat soort vragen waren er ook. We waren tweede geworden! De dag daarna nog 2 duiken op de agenda staan. Ik zou eigenlijk om 11 uur en om 2 uur gaan, samen met Chance, maar aangezien we toch op moesten staan (naja Nik moest opstaan, dus toen at ik maar ontbijt mee) en de 11 uur duik zou eigenlijk te diep zijn, dus besloot ik ook maar mee te gaan op de 9 uur duik. We gingen naar Shark point, en ik heb daar dus ook mijn allereerste haai ooit gezien! Een white tip reefshark, en hij was best wel impressive! Ook schildpadden, nemo fish, murenen, lion fish en superveel meer. Dat was toevallig ook alles wat Chance wilde zien, dus toen iedereen de spullen opruimde en ik in het zwembad lag (ja ik werd echt zo verwend) kwam ik hem tegen en vertelde wat we gezien hadden. Haha zo grappig. Toen voor onze 2 uur duik, wilde hij tenminste een zeemeermin zien om het goed te maken. En we zagen roggen, schildpadden, een black tip shark en ja, een zeemeerminvis! En ik was ook uitgeroepen tot meermin. Dus Chance ook weer blij. De laatste duik samen hebben Chance en ik een onderwatercamera gehuurd en konden we dus lekker fotos maken. Het bleek al snel dat we allebei verschrikkelijk slecht waren, dus we eindigden met meer fotos van elkaar dan van iets anders haha. Maar wel leuk want ik had nog geen foto van mezelf onderwater. We hebben een aantal supergoede fotos van een schildpad (oke ik geef het toe, die had Isa gemaakt) maar ik heb wel een amazing foto gemaakt. Ja het was geluk, maar dat is verder niet het punt, ben er best trots op. Verder ben ik nog uitgeweest (een keer met Gabriel en Marnix, en een keer met Nik en zijn duikgroepje). Best wel gezellig, en sinds ik niet nog een keer de vroege duik ging doen tot 5 uur weggebleven:P. Toen uiteindelijk na een paar geweldige dagen op Gili weer terug naar Bali. Daar nog een dagje gebleven, gezwommen en geshopt, en toen weer terug naar huis! (Ja zo voelt Singapore hier wel).
We wilden eigenlijk allebei niet terug, maar ik had wel een goede motivatie: mijn ouders zaten in Singapore! We kwamen donderdagmiddag aan, en we zouden savonds uit eten gaan. Echt zo leuk om ze weer te zien, en helemaal hier in Singapore. Wel heel vreemd hoor. En het voelde nog heel erg als vakantie, heel veel leuke dingen gedaan. Lekker toeristisch in eigen land hihi. Vrijdag waren we naar de dierentuin en de Night Zoo geweest, was echt heeel erg gaaf. Vooral de night zoo was erg leuk. Mijn moeder natuurlijk dol op de apen, en ik natuurlijk niet. Ook waren er heel veel dieren die een soort van ‘los’ liepen en gewoon ineens naast je stonden. Heel leuk. de night zoo had een hele leuke show, tramrit en het was wel heel anders om dat snachts te zien. Zaterdag zijn ze naar Commonwealth gekomen en zijn we naar Chinatown en gewoon de stad in geweest. Lekker uit eten gegaan:). Zondagochtend naar Sentosa, lekker rondgelopen op het strand en naar het zuidelijkste plekje in Azie geweest. Daarna heb ik ze verlaten want ik had maandag een midterm, dus ik moest ook nog leren! Maandag na mijn midterm heb ik mijn ouders een rondleiding van de school gegeven, waar ze ook wat van mijn vrienden hebben ontmoet. Dinsdag gingen we naar Universal Studios op Sentosa. Was van te voren wel benieuwd of het wat zou zijn, want ik had gehoord dat het best duur was en wel tegen viel. Nou het was echt super gaaf! Ja dan ben je dus 19 en dan ga je dus met je ouders naar een pretpark,maar het was heel gezellig. Alle attracties en achtbanen ingeweest, en er waren 2 hele gave achtbanen. We waren kletsnat, nee serieus, door en door nat, toen we uit de waterbaan kwamen, maar het was gelukkig lekker weer. Ook allemaal leuke shows: shrek 4D (heel gaaf gedaan, net een nieuwe shrek film) Waterworld (mensen werden opgeblazen en spectaculaire water stunts) en Monsterrock (goede muziek:)). We zijn de hele dag gebleven en hadden de allerlaatste ride van de dag, we waren maar met 4 andere bezoekers, en verder met de staff, want die mochten ook in de laatste rit haha! Daarna nog uit eten geweest en toen moesten we alweer afscheid nemen. Moet zeggen, dat was toch best wel moeilijk hoor! Ze gingen woensdag pas weg, maar ik had les van 10 tot 8 dus ik zou ze niet meer zien. Maar heb het wel echt super gezellig gehad, en leuk dat ze nu weten waar ik het allemaal over heb!
Daarna begon het ‘gewone’ leven weer, had nog twee midterms te maken, een essay en een project. Heb nu nog 2 essays, 3 projecten en daarna alweer eindexamens! Ben nou al nerveus. Maar gelukkig ook nog wel leuke plannen: dit weekend duiken in Tioman, en het weekend daarna ga ik mijn Advanced duikbrevet halen. Heb mijn theorie les al gehad, was heel gezellig. Ik was de enige non asian person there, en ze gingen Sweet Caroline voor me zingen. Verder mochten we rondrennen met onze navigation watches om de weg proberen te vinden. Was erg leuk;). Tussendoor ook gezellig uit geweest naar ladies night met Mari en Carlijn en vorig weekend (niet afgelopen weekend, die daarvoor) waren mijn huisgenootjes weg, dus zijn Mari en Carlijn blijven slapen. Gezellig tot laat film gekeken, we hadden pannenkoeken gebakken, echt HEERLIJK. Zo geweldig, met banaan en appel, en ijs en suiker en kaneel en stroop en oh dat was echt heeeel lekker. Dus dat was wel een gezellig weekend :). Verder was ik van de week een beetje ziek want het gaat rond, en ik was verkouden geworden van alle a/c s hier. Ja het is 30 graden en ja ik ben verkouden. Gelukkig gaat het al wat beter. Dinsdag uit eten geweest met ons dinsdag dinner groepje, en we gingen naar Holland Village (or Holland V as they call it here). Lekker gegeten, en verder naar coldstorage geweest, waar ze dus salami en kaas enzo hadden, dus wij allemaal blij. Woensdag weer uit, en over een uur vertrek ik naar Tioman, cant wait!
Verder dus niet per se heel veel boeiends aan de hand hier, vooral veel school en huiswerk, maar dat is niet zo interessant om te vertellen (dat ik met de bus naar school ging en toen in mijn les zat en toen in mijn tutorial en toen in de bieb en toen in de les en toen even ging eten :P). Ik zal het jullie besparen, zeker omdat alle RA mensen nog even niet aan school willen denken. Enjoy the springbreak guys:D

  • 25 Maart 2011 - 12:01

    Cindy:

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen! Zo te horen heb je het goed naar je zin daar! Geniet er nog maar van!

  • 01 Mei 2011 - 09:28

    Tessa:

    Aww, het klinkt allemaal zó geweldig! En de foto van jou onder water staat in het yearbook hoor, haha, dus als je weer in Middelburg bent zal je die wel zien! :-) Ik ben echt benieuwd naar wat je allemaal nog meer gaat doen! En ondertussen echt jaloers dat wij gewoon hier op school zitten, en niet even het vliegtuig kunnen pakken naar een of andere super mooie tropische locatie! ;-) Héél veel plezier nog en succes met al je examens!!

    Liefs,
    Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Op exchange naar Singapore

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2011

Laatste reizen en examens

25 Maart 2011

Bali:), ouders:) en midterms :(

17 Februari 2011

Halfway?

06 Februari 2011

Happy bunny year!

06 Februari 2011

Maleisië: stalkers, jungles en superveel lol
Caroline

Weer een reis richting Azië. Voor mijn 4e semester van mijn Bachelor studie ga ik op exchange. Ik zit een halfjaar in Singapore, en op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen (en zware schoolwerk natuurlijk). Ik hoop dat je op de hoogte blijft en je aanmeld voor de mailinglijst, en natuurlijk dat je het leuk vind om te lezen. Veel liefs, Caroline

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 5658

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 14 Juni 2011

Op exchange naar Singapore

Landen bezocht: