Laatste reizen en examens - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Caroline - WaarBenJij.nu Laatste reizen en examens - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Caroline - WaarBenJij.nu

Laatste reizen en examens

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

11 Mei 2011 | Singapore, Singapore

Ok, ik weet dat het nu weer erg lang geleden is. De ene helft van jullie is mij vast allang vergeten, en de andere helft denkt geloof ik dat ik dood ben (zelfs de waarbenjij.nu website vroeg zich af waar ik bleef haha). Dus daarom, vanuit Malaysia, om half een snachts, een update. Ik zal niet alles uitgebreid vertellen, want dat kan helemaal niemand aan.

Eerst, was ik samen met Nik en Carlijn naar Tioman gegaan (een eiland in Maleisie, lekker dichtbij, super mooi, warm, en gewoon lekker vakantie in je weekend). Dat was echt super gezellig, lekker gesnorkeld (of naja ik niet echt maar dat leg ik zo wel uit), gegeten en gezond. Het was alleen een beetje jammer dat ik dus een voorhoofdsholte ontsteking had, dus het snorkelen was wel een beetje pijnlijk. Ook raakte in lichtelijk in paniek, want dat weekend daarna zou ik mijn advanced diving license gaan halen, en dat kan dus absoluut niet met een voorhoofdsholteonsteking. Gelukkig werd het al beter, en nadat ik even langs de dokter was gegaan, en ik toestemming had gekregen, ben ik de volgende vrijdag naar Dyang vertrokken. Duikweekend was super gezellig, ik zat op de boot met de advanced, rescue en leisure divers wat allemaal Aziaten waren (alle foreigners zaten bij de open water course). Heb mensen 'hey lekker ding' leren zeggen (waar ik spijt van kreeg toen dat vervolgens het hele weekend en de twee weken daarna geroepen werd), en de duiken waren geweldig. De nachtduik was echt supergaaf!

Het reisje daarna, en het laatste van het semester (of iig tijdens school) was naar Hong Kong met Mari, Carlijn en Teija. Dat was ook echt heel erg gaaf. Super lekker gegeten, de grootste buddha ter wereld gezien of nouja, het was nogal mistig dus we hebben z'n knieen gezien, en ongeveer de vorm van zn hoofd. Als je wilt weten hoe ie eruit ziet moet je dat maar googlen. Hebben wij ook gedaan. Naar de peak geweest voor het uitzicht, I<3 HK shirts gekocht, in een fontein gedanst, naar een fishing village gegaan, naar de markt geweest, in een karaoke bar gezongen, naar Macau geweest (het vegas van Azie) en geld gewonnen (ja, 2 hele euros), een Cirque du Soleil show gezien en naar Disneyland Hong Kong geweest! Het waren 5 drukke en hectische dagen, maar wel super gezellig en heel leuk.

Toen kwam ik thuis en moest ik leren. Ja, dat lijkt maar alsof dat niet zo is, maar dat moet hier natuurlijk ook gebeuren. Ik had namelijk 5 examens op mij wachten. Ik heb er eerder nog niet veel over verteld, maar ik volg hier dus 5 vakken:

English linguistics - Historical varietion in English - mijn linguistics course, en zoals de titel al zegt, het ging over de geschiedenis van de engelse taal, en ook een heel gedeelte over singlish. Wel leuk, en ik had een super grappige tutor, echt een lief vrouwtje.

Chinese anthropolinguistics - dat is dus anthropologie en linguistics gecombineerd en dan gefocust op de chinese taal, dus hoe taal belangrijk is in de chinese cultuur. Ik ben de enige niet chinees sprekende persoon daar, maar de leraar is heel aardig en de klas best klein, dus dat is wel leuk

Language and cognitive processes - een psychologie vak, maar gefocust op taal en cognitive science (past wel goed dus), wel een van de moeilijkere vakken

Personality psychology - blijkbaar heb ik een hoop persoonlijkheidsstoornissen, maar verder wel een heel interessant vak. De leraar was een beetje vreemd, maar goed, hebben we ook iets om over te lachen.

Animal behavior - echt een geweldig vak, past nog redelijk goed bij psychologie, en gewoon heel erg gaaf. Moesten als project een wilde diersoort bestuderen, dus dat was voor mijn groep long tailed macaques (ja apen, ja dat is vast heel grappig als je mij kent). Maar dat was wel heel interessant, en ik had super gezellige meisjes in mijn groep.

Anders dan dat heb ik
- een topless bus party gehad (dat is een bus zonder dak, met muziek, waarmee we dansend door singapore rijden, voordat we bij de clubs aankomen)
- de reversed bungee op clarke quay gedaan (dan word je de lucht in geschoten)
- Marina Bay Sands (een van de duurste hotels in Singapore) ingeglipt en fotos gemaakt in de infinity pool
- Dessert gegeten in fancy dresses
- Gezellig film gekeken (ja we doen hier ook normale dingen)
- heeft mijn leraar een blog over mijn vuurvlieg avontuur geschreven
- mijn tweede jaar van mijn bachelor afgerond...laastejaars!
-Mijn kamer opgeruimd, spullen ingepakt en iedereen gedag gezegd:(

En nu zit ik in Maleisie om de schildpadden te redden.
Maar dat zal ik in een volgende blog uitleggen :)


  • 10 Mei 2011 - 19:46

    Kirsten:

    Jeeeee eindelijk! Ik was je nog niet vergeten en wist ook dat je nog leefde na het observeren van de apen, maar begon toch wel af te vragen waar die blog nou bleef :P
    Maar het klinkt weer allemaal super (van die ontsteking wat minder), al die reisjes en feesten!
    Nog heel veel plezier de laatste paar weken, en succes met schildpadden redden :)
    xx

  • 22 Mei 2011 - 09:20

    Steven:

    Vind ik leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Op exchange naar Singapore

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2011

Laatste reizen en examens

25 Maart 2011

Bali:), ouders:) en midterms :(

17 Februari 2011

Halfway?

06 Februari 2011

Happy bunny year!

06 Februari 2011

Maleisië: stalkers, jungles en superveel lol
Caroline

Weer een reis richting Azië. Voor mijn 4e semester van mijn Bachelor studie ga ik op exchange. Ik zit een halfjaar in Singapore, en op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen (en zware schoolwerk natuurlijk). Ik hoop dat je op de hoogte blijft en je aanmeld voor de mailinglijst, en natuurlijk dat je het leuk vind om te lezen. Veel liefs, Caroline

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 5656

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 14 Juni 2011

Op exchange naar Singapore

Landen bezocht: