Happy bunny year! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Caroline - WaarBenJij.nu Happy bunny year! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Caroline - WaarBenJij.nu

Happy bunny year!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

06 Februari 2011 | Singapore, Singapore

Even snel een update van deze week.
Het was chinese new year! Ja het is zover, het jaar van het konijn is eindelijk hier. Wat betekent dat er minder les was, wat een geweldige gelegenheid was geweest om wat werk te verrichten. Maar wat dus ook betekent dat ik de hele week op pad ben geweest en leuke dingen heb gedaan.

Ik moet echt meer dingen gaan opschrijven want ik onthoud het nu al niet meer wat ik allemaal gedaan heb afgelopen weken. Vorige week vrijdag (geloof ik) was ik met nik, neven en sam naar de bioscoop geweest. Zij zouden met wat vrienden gaan, maar toen we daar kwamen hadden die kaartjes voor een of ander chinese film besteld omdat er niet genoeg plaatsen in een andere film was. Wij hadden besloten te kijken of we naar green hornet konden (het was 10 uur, hij begon 22.05). gelukkig hadden ze nog plaatsen, en nog best goede ook, dus wij maar daarheen. Niemand wist eigenlijk waar het over ging maar dat maakte allemaal niet uit blijkbaar. Maar het was echt een hele leuke film uiteindelijk! Toen in het weekend vast ook nog wel iets boeiends gedaan maar ik kan het me niet helemaal meer herinneren. Oh zaterdag was er dragenboat racen voor een hoop exchange students. Ik was daar niet heen gegaan, maar naar de botanical gardens waar een chinese new years party was. We kregen allemaal traditioneel eten en koekjes en ze gingen alles uitleggen, was erg interessant. Ook waren hier iets meer locals dus dat was wel heel erg leuk. En de botanic gardens waren echt heel erg mooi. Jammer dat het de hele dag heeft geregend.

Echt, de afgelopen weken waren een en al regen. Volgens de local mensen is het niet normaal dat het nu nog zoveel regent en zo koud is (goed het is 24 graden maar blijkbaar is dat koud). Ik hoorde dat de laagste temperatuur die het hier ooit geweest is 19 graden is! Alle Singaporse mensen die ik ken slapen onder 2 dekens omdat het zo koud is haha. Ik moet zeggen, ik begon het ook koud te krijgen. Ik heb voor het eerst mijn lange broek aangehad. Het is wel schandalig om het koud te hebben met 24 graden, zeker omdat het in Nederland op dat moment -1 was (serieus, ik zou doodvriezen). Maar aangezien het alleen maar heeeeeel veel warmer gaat worden is het misschien wel goed dat ik vast gewend ben.

Na de botanic gardens had ik les (ja op zaterdag) want mijn les van deze week viel uit door cny dus moesten we het inhalen op zaterdag. Zondag ging ik…tum tum tum… naar de kerk. Ja, mijn religieuze kan kwam naar boven. Op woensdag was er ook een cny feest geweest (met allemaal stands van verschillende landen in azie en hoe die het vieren, je kon allemaal traditioneel eten proeven en kunst maken enzo. Superleuk want nu is ons appartement iets gezelliger, aangezien onze japanse namen op de deur hangen, en er bloemen in de woonkamer hangen). Daar had ik Li lin, een meisje uit Singapore ontmoet. Ik moet zeggen ze is een enthousiast tiepje. Zij had mij en mijn huisgenootjes dus uitgenodigd om mee naar de kerk te gaan om eens te zien hoe dat hier in Singapore gaat. Nou ben ik best bereid om dat eens te zien dus samen met mijn huisgenootjes en Carlijn en Mari met Li lin mee naar de kerk. Nou het was me toch wat. Het was echt een erg enthousiaste kerkgemeenschap. We begonnen met wat liedjes en het praisen van de lord. Iedereen stond beneden op een soort van gospel Amerikaanse kerkmuziek te swingen, dus wij deden vrolijk mee. Daarna een lange en erg intense preek over hoe belangrijk doctorine is en dat je het geloof niet alleen voelt maar ook op de goede manier beoefend en dat dit de enige juiste weg was. Daarna ontvingen wat mensen de holy spirit, what erg intens was. Maar goed. Ik ben weer een ervaring rijker. Daarna heerlijk lunch gegeten met Li Lin en haar vriendinnen en erg leuk om eens met wat singaporse mensen te praten en culturen te vergelijken.

Samen met Mari en Carlijn had ik me opgegeven voor een project van Peer advisors, waar je gekoppeld werd aan wat local mensen en die zouden je dan wat rondleiden en wat tijd met je doorbrengen voor chinese new years. Wij werden gekoppeld aan Kristen en Michelle, samen met Dan en Eric (uit amerika). Maandag zouden we daar dus mee uit eten gaan. Was echt heel erg leuk. Kristen en Michelle kwamen net terug van exchange uit Amsterdam dus dat was echt heel leuk! Ze namen ons mee naar chinatown en lieten ons allemaal verschillende gerechten proeven. Was heel grappig om zo met zn allen te delen, want sommige dingen zou je toch niet zo snel zelf bestelllen als maaltijd. Ook hadden we frog leg porridge gegeten. Best lekker haha! Daarna nog even chinatown in en toen weer richting huis. Dinsdag had ik een inhaalpracticum voor mijn Animal behavior course (waar ik later nog wel over zal vertellen, het was fun!) en verder redelijk rustig gehad. Woensdag had ik maar 2 lessen ipv 4 dus ik was om 4 uur al klaar. Daarna zou ik savonds met Alice en Gideon uit eten gaan, en met wat vrienden van hen (ik was wel even bang dat het allemaal getrouwde stellen zouden zijn, maar dat bleek gelukkig helemaal niet zo). Het was echt super gezellig. Uiteindelijk na het eten konden we niet echt de optredens die bezig waren zien, omdat het heel druk was en heel hard regende, dus zijn we naar het appartement van een van die vrienden gegaan waar we een ongelooooofelijk mooi uitzicht hadden. Echt, best ive seen so far. Je kon clarke quay (de uitgaansstrip) zien, en we hadden dus ook overzicht op chinatown, dus we konden vanuit daar het vuurwerk bekijken. Was een zeer geslaagde avond!

Donderdag met Mari, Islam en Carlijn naar Marina Bay, wat rondgelopen en vervolgens naar little India gegaan. Wat ik nog even moet melden is dat Chinese new year echt een groot feest is hier, dus wij hadden verwacht dat alles superleuk zou zijn. Maar wat bleek, de hele stad werd een soort van ghost town omdat alle chinezen stopten met werken. Dus de supermarkt was dicht, food courts waren dicht…alles was dicht. Dus wij naar little India, want daar waren ze gelukkig nog gewoon open. Lekker rondgelopen, wat tempels bekeken en uiteindelijk nog wat andere mensen ontmoet voor dinner. Was erg lekker, en heel grappig want het was geserveerd op een bananenblad. Daarna zijn we terug naar commonwealth gegaan waar we nog kaartspelletjes hebben gespeeld (voor het eerst, we moesten zelfs de kaarten nog kopen, maar was echt gezellig, en ik had een aantal keer gewonnen). Vrijdag was best relaxed, ik heb uiteindelijk een heeeeel lange lunch gehad (van 1 tot 4, tegen de tijd dat we weggingen had ik weer honger haha). En savonds gingen we naar Arab street met Mari, Kristin, Michelle, Dan en Eric (dezelfde van maandag, alleen zonder Carlijn, die was bij iemand thuis cny aan het vieren). Was heel erg leuk we zaten echt in zo’n grappig tentje, we hadden Turks eten, zaten op de grond en hadden een waterpijp. Was ook een gezellig dinner!

Zaterdag was heeeel erg leuk. We gingen naar Palau Ubin. Dat is een eiland heel vlak bij Singapore en het is net alsof je 50 jaar terug gaat in de tijd. Je kon er gewoon met de ferry komen, en we hadden daar fietsen gehuurd. Was echt heel leuk om weer even te fietsen. We waren met een hele grote groep: 13 man! En het weer was voor het eerst echt heel erg goed. Het was super warm en zonnig. Gelukkig zonnebrand opgedaan maar toch nog een beetje verbrand. Fietsen was echt heel leuk (heuvel op wat minder, maar heuvel af heel fijn met de wind in je haar). Ook lekker pootje gebaad op het strand, en apen en een hagedis/leguaan (?) gezien. Lekker lunch gegeten en toen richting huis. Savonds had ik een feestje van die gozer die ik woensdag had ontmoet (van het clarke quay appartement). Haha het was heel grappig want het was een afscheidsfeestje voor iemand en een verjaardagsfeestje voor iemand anders die ik allebei niet kende, en degene die het hostte had ik ook maar een keer ontmoet. Maar ik ben altijd bereid om naar feestjes met onbekende mensen te gaan, en het was echt heel gaaf. Eerst tot 1 uur in het appartement gebleven, toen moesten we weg vanwege geluidsoverlast. Daarna zouden ze uitgaan in clarke quay en ik wilde toen eigenlijk wel naar huis, maar toen zou een gozer regelen dat we naar de new asia bar konden (dat is blijkbaar een hele dure, exclusieve bar. Hij zit in het Swiss hotel, wat een van de hoogste van south east asia is, en het zit op de 70e verdieping, met het mooiste uitzicht in heel Singapore, echt dat appartment van daarvoor was er niets bij). Nou dat vond ik wel leuk genoeg klinken, en blijkbaar had hij echt connecties want we eindigden in het VIP gedeelte (nee serieus er stond een mannetje bij een rood koord die ons door liet als we naar onze tafel wilden). Het uitzicht was unbelievable, echt ik kan het niet beschrijven. En de muziek was ook heel goed, dus tot 3 uur doorgedanst, toen ging de bar dicht. Uiteindelijk om 4 uur thuis en nog een paar uurtjes slaap gehad voordat ik mijn project mates zou ontmoeten op zondag.
Vandaag aapjes gekeken (ik vertel dit ook nog wel eens uitgebreider), lekker lunch gehad, even langs school gegaan en verder gewoon lekker dinner gehad.

Morgen begint school weer en ik heb dus niet genoeg daaraan gedaan. Maar i gotta say, my chinese new years was fantastic :). Volgend weekend Filippijnen, en daarna alweer recess week. Time goes by crazy fast!

2 updates, kunnen jullie er weer even tegen aan :) Bedankt iedereen voor het lezen en reageren tot nu toe. Blijf reacties plaaten want het is ook heel leuk om van jullie te horen!

Liefs,


  • 06 Februari 2011 - 22:13

    Carolien:

    Bonsoir!
    Omdat je zegt dat je reacties zo leuk vind hier nog maar eentje =D
    Chinese New Year klinkt echt ontzettend cool (Y) En wat een leuke exclusieve feestjes (die zijn zeker ook cool). Je gaat me toch trouwens niet vertellen dat jij ook waterpijp hebt gerookt he?! Ik heb nog een leuk verhaal dat volgt op Keulen, maar dat hoor je van de week wel! Kussssje,

  • 07 Februari 2011 - 16:57

    Caroline:

    Net tickets naar Bali geboekt voor recess week, HELLZ YES! Divin' and surfin' baby!

  • 08 Februari 2011 - 14:41

    Kirsten:

    Klinkt weer gezellig allemaal!
    Haha dat koud met 24 graden is erg herkenbaar. Succes straks als je weer in NL bent ;) Is het trouwens niet zo dat in Singapore de seizoenen ook zijn omgedraaid? Dat dacht ik namelijk :P
    En supertof dat je naar de Filipijnen gaat, ga je daar ook duiken?
    Veel plezier daarzo en ook in Bali met surfen en duiken! xx

  • 09 Februari 2011 - 09:04

    Joey:

    Hallo!:)
    Echt super gaaf wat je daar allemaal meemaakt/ziet/doet:P! Ik kan me voorstellen dat je zo langzamerhand begint te vergeten wat je allemaal al hebt gedaan;).
    Leuk zeg dat je ook het Chinese New Year hebt kunnen meemaken daar. En ook leuk dat je zo'n exclusieve feestjes hebt meegemaakt:P.
    Oh en moest je apen observeren voor je animal behaviour course?:P (haha:P)
    Geniet van je recess week en je reis naar Bali!:D
    xx

  • 10 Februari 2011 - 16:12

    Djoeke:

    Hee Caroline!
    Wauw, ben wel een beetje jaloers, hoor :P Het klinkt allemaal geweldig!
    (Behalve de drukte, dan ;) )
    Pffft, je bent er net een maandje en gaat nu al de exclusieve feestjes af :P
    We missen je hier wel (ik tenminste :P). TheatRA is weer helemaal van start gegaan, compleet met rehearsal schedule en weet ik het wat.
    (Nu nog een plaats om het op te voeren regelen, hihi :P)
    Ik hoop snel weer van je te horen!
    Liefs!

  • 12 Februari 2011 - 09:39

    Opa Dick En Nanny:

    Ongelofelijk Caroline, wat jij allemaal in zo´n korte tijd meemaakt! Klinkt allemaal erg opwindend. Geniet ervan zolang je daar bent en vergeet je studie niet. Groetjes vanuit Spanje.

  • 16 Februari 2011 - 21:26

    Jelle:

    Hihi, doe jij ook aan samenvattingen van je verhalen? :P
    Nee hoor, super dat je zulke lange verhalen schrijft, kunnen we je lekker blijven volgen. Jij doet echt veel! ^^

    In Middelburg gaat verder alles zijn gang. We hebben badeendjes te water gelaten in het zwembad voor Bagijnhof - verder geen nieuws van het front. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Op exchange naar Singapore

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2011

Laatste reizen en examens

25 Maart 2011

Bali:), ouders:) en midterms :(

17 Februari 2011

Halfway?

06 Februari 2011

Happy bunny year!

06 Februari 2011

Maleisië: stalkers, jungles en superveel lol
Caroline

Weer een reis richting Azië. Voor mijn 4e semester van mijn Bachelor studie ga ik op exchange. Ik zit een halfjaar in Singapore, en op deze site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen (en zware schoolwerk natuurlijk). Ik hoop dat je op de hoogte blijft en je aanmeld voor de mailinglijst, en natuurlijk dat je het leuk vind om te lezen. Veel liefs, Caroline

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 5659

Voorgaande reizen:

02 Januari 2011 - 14 Juni 2011

Op exchange naar Singapore

Landen bezocht: